Verslui skirta Facebook paskyra pilna sudėtingų terminų bei funkcijų – Facebook Pixel, conversion rate ir taip toliau.

Tačiau darbas su klientais socialiniuose tinkluose prasideda nuo keleto gerokai mažesnių ir paprastesnių žingsnių – profilio susikūrimo, turinio kėlimo, auditorijos surinkimo… Šį kartą būtent apie tai ir pakalbėkime – su iliustracijomis ir paaiškinimais.

Puslapio susikūrimas

Tavo verslo paskyra socialiniame tinkle – tai vizitinė kortelė, veidas ir viskas, ką apie tave matys klientas. Taigi, prieš pradedant planuoti biudžetus reklamos kampanijoms ir planuojant pardavimus, reikia pasirūpinti prekine išvaizda – viršelio nuotrauka arba video, profilio paveiksliuko

Kitas žingsnis – puslapio struktūra. Kiekvieno FB puslapio kairėje pusėje yra meniu, kuriame pateikiami veiksmai, kuriuos tavo puslapyje gali atlikti klientas. Galbūt benaršydamas po skirtingas verslo paskyras jau pastebėjai, kad kiekvienu atveju ten pateikiama informacija – šiek tiek kitokia.

Iliustracija Nr. 1

Norėdamas pakeisti šią informaciją ir jos išdėstymą puslapyje, eik į dešinėje viršuje esančius nustatymus (settings), tada  – kairėje pasirinkite redaguoti puslapį (edit page) ir pasirink tau labiausiai tinkantį šabloną (template), kortelių išdėstymą bei kokių kortelių nori.

Nuo pasirinkto šablono priklauso, kokius meniu pasirinkimus turėsite kairėje pusėje bei kokias puslapio funkcijas galėsite išryškinti.

Kai jau turi puslapį, gali pradėti rinktis ir pirmus puslapio sekėjus – nuomonė, kad pirma reikia daug turinio, o tada bus galima rinkti žmones, klaidinga. Žmonės smalsūs, ir pamatę kažką naujo dažnai nori pasižiūrėti, kas iš to bus. Tiesa, be turinio daug sekėjų nesulauksi, kita vertus, be sekėjų nebus ir kam tavo turinį pamatyti bei įvertinti. Turinio kėlimas ir sekėjų skaičiaus augimas turi eiti koja kojon draugiškai susikibus rankomis.

Beje, čia verta paminėti ir dvi sąvokas – sekti (follow) bei patinka (like).

Žmonės, kurie seka tavo puslapį, organiškai mato tavo keliamas naujienas, tuo tarpu tie, kurie tik paspaudė, kad puslapis jiems patinka, savo sraute nemato visiškai nieko, ką tu keli – jie naudingi tik tuo, kad išsipirkęs mokamą reklamą gali pasirinkti pranešimą rodyti tiems, kuriems puslapis patiko bei jų draugams (plačiau – ties iliustracija Nr. 3 ir ateities pranešimuose). 

Tau sekėjų skaičius svarbesnis ir naudingesnis negu žmonių, kurie tiesiog paspaudė, kad patinka ir pamiršo apie tavo verslo egzistavimą.

Produktai ir paslaugos

Norėdamas sėkmingai pardavinėti savo produktus ir / ar paslaugas FB, turėtum pasidaryti jų aprašymus. Kad tai padarytum, visų pirma turi parinkti Facebook šabloną, skirtą prekėms arba paslaugoms pristatyti.

Kai tai padarai – meniu kairėje pusėje renkiesi paslaugos (services) arba parduotuvė (shop) , susikuri savo teikiamų paslaugų aprašymą, pridedi paveiksliuką, jeigu nori – įrašai kainą ir kitas detales.

Tavo įkeltas paslaugas ar produktus vartotojas matys pačiame puslapio viršuje, o vėliau galėsi prisėgti prie savo įrašų, kai dalinsiesi turiniu su auditorija (iliustracija nr. 3).

Iliustracija Nr. 2

Noriu pabrėžti, kad nepasirinkęs reikiamos temos neturėsi galimybės nei kurti, nei rodyti aprašymų savo klientams.

Turinio kėlimas

Turinys valdo socialinius tinklus – manau, visi su tuo sutinka. Bet norint perprasti, kaip, kada ir kokį turinį kelti reikia įdėti laiko bei pastangų.

Tai pasiekti padės apgalvota turinio strategija – ką, kodėl ir kaip dažnai keliate. Taigi, trumpai aptarkime šiuos 3K.

Ką kelti?

Dažnas įsivaizduoja, kad FB puslapis skirtas tik įmonės prekių ir paslaugų pristatymui. Ir jie dalinai teisūs – ši erdvė išties skirta pritraukti naujų klientų, didinti pardavimus. Tačiau užsiimant tik reklama ir savęs pristatymu to nepasieksi. Žmonių atsparumas standartinėms reklamos žinutėms vis auga – kaip ir reiklumas turiniui.

Rengiant savo turinio strategiją jums prioritetas turėtų būti ne įkyrus savo produktų kišimas klientui, bet subtilesnis savo įgūdžių bei kompetencijų pristatymas, vertės sukūrimas vartotojui.

Kodėl?

Kodėl manai, kad turinys, kuriuo daliniesi su klientais, yra jiems aktualus? Ar tau pačiam jis būtų įdomus, jeigu tiesiog užmatytum savo FB naujienų sraute? Ir svarbiausia – ką nori ta žinute pasiekti?

Kiekvieną kartą prieš paleisdamas naują žinutę vartotojams, tiksliai žinok, KODĖL ją parašei ir koks jos tikslas.

Kaip dažnai kelti?

Dažnai naujai paskyras savo verslui susikūrę vartotojai nori su pasauliu pasidalinti viskuo, ką turi – visomis žiniomis, visa patirtimi, visais tekstais, faktais ir papildoma informacija. Vienu ypu, iškart.

Ir jaučiasi laimingas bei patenkintas savo dienos darbu. O štai vartotojas jaučiasi apmėtytas  informacijos šiukšlėmis ir neapsikentęs puola slėpti įkyrų turinį, atmėgsta puslapį ir toliau naršo naujienas visiškai pamiršęs apie tavo puslapio egzistavimą.

Veiklos pradžioje, dar nepažįstant savo auditorijos, patariama turinį kelti du – tris kartus per savaitę. Taip turėsi pakankamai laiko paruošti įdomias ir vertingas žinutes savo klientams. Išaugus sekėjų skaičiui bei pamačius, koks turinys veikia, gali pradėti kelti ir dažniau – yra blogerių , influencerių ir kitų asmenų, kurie sau leidžia ir po tris pranešimus per dieną pateikti sekėjams, ir dar daugiau, tačiau iki to jie užaugo, užsiaugino auditoriją ir paskyrė daug laiko, kad išmoktų atrinkti tikrai įdomų turinį.

Taip pat svarbu suprasti, kad jeigu kelsi per retai – kartą į savaitę arba rečiau – tavo pranešimų rodymas smarkiai kris, nes Facebook indikuos, kad puslapis nėra aktyvus, nėra nuolatinio turinio, nėra judesio puslapyje, taigi jis nėra įdomus potencialiems klientams.

Geriausia pradėti pamažu, nesukelti visko vienu metu, ir po truputį didinti pranešimų skaičių iki 4 – 7 per savaitę, kad būtų kasdienis pasiekiamumas ir kasdienis judesys tavo puslapyje.

Beje, ar žinojai, kad keldamas turinį į FB puslapį gali koreguoti žinutės kėlimo datą ir taip susiplanuoti pranešimus ateičiai?

Tau tereikia kaip įprasta sukurti pranešimą – pridėti paveiksliukus, nuorodas, video, tekstinę žinutę, jeigu reikia – prisegti paslaugas ar žinutes, kurias rodytų klientui kartu su žinute, ir tad, vietoje to, kad iškarto paskelbtum, spaudi dešinėje esančią rodyklytę žemyn ir pasirenki tau reikiamą datą.

Taip prie kiekvieno pranešimo gali prisegti susijusias prekes ar paslaugas bei pridėti raginimą susisiekti žinute.

Kurdami turinį nepamiršk, kad nori savo sekėjams būti įdomus, aktualus ir naudingas – o ne tiesiog naujienų srauto šiukšlė.

Iliustracija Nr. 3

Dalinimasis turiniu

Pranešimu, kurį įkėlei į savo FB puslapį, gali laisvai dalintis grupėse, įvykiuose (events), kituose puslapiuose. Norėdamas tai padaryti, spausk dalintis (share).  Tau leis pasirinkti – ar tiesiog dalintis, ar dalintis puslapyje (liustracija Nr. 4). 

Iliustracija Nr. 4

Kai paspaudžiate, kad norite dalintis puslapyje, jums išmeta naują formą, kurioje galite pasirinkti tarp visų administruojamų puslapių, grupių, kuriose esate ir panašiai. Taip pat galite parašyti paaiškinimą, kodėl šiuo pranešimu dalinatės ir kuo jis naudingas konkrečiai auditorijai.

Iliustracija Nr. 5

Pranešimu dalinsiesi tu, kaip eilinis žmogus, savo vardu ir per savo asmeninį profilį (kai aš kur nors dalinuosi Pelėdų įrašais – visi mato, kad Jurgita pasidalino Pelėdų įrašu, anonimiškai čia išlikti nepavyks), tačiau būna pažymėta, kad pasidalinai konkretaus puslapio įrašu, taigi, kam įdomu ir aktualu daugiau sužinoti – gali eiti tiesiai į puslapį ir matyti visą tavo turinį negaištant laiko papildomoms puslapio paieškoms (Iliustracija Nr. 6).

Iliustracija Nr. 6

Kas yra paid reach ir organic reach?

Reach, kitaip pasiekiamumas, parodo, kiek žmonių pasiekė tavo pranešimas. Čia skaičiuojami visi žmonės, kurie pamato tavo pranešimą savo naujienų sraute, atėję į tavo puslapį ir panašiai.

Pasiekiamumas skirstomas į paid (apmokėtą) ir organinį (organic).

Organiškas pasiekiamumas – tai kiek žmonių tavo žinutė pasiekė vien tik iš paleidimo inercijos. Kitaip tariant – parašėte tekstą, prisegėte nuotrauką, pridėjote paslaugą ir pasidalinote su savo auditorija. Ir visi veiksmai – kiekviena šypsenėlė ar nykštys į viršų, kiekvienas komentaras ir pasidalinimas – prisideda prie žinutės kėlimo aukštyn organiniu būdu – vien todėl, kad žmonės į žinutę reaguoja.

Kuo daugiau teigiamų reakcijų – tuo daugiau žmonių pastebės žinutę. Tuo tarpu atsiradus neigiamoms reakcijom – kažkam pažymėjus, kad nenori matyti tavo turinio, raportavus turinį FB administracijai ir panašiai – organinis pasiekiamumas mažės. (Plačiau apie neigiamas reakcijas – Iliustracija nr. 8 ir tekstas po ja)

Apmokėtas pasiekiamumas veikia labai panašiai kaip organinis – parašai pranešimą, žmonės į jį reaguoja, kuo daugiau reakcijų, tuo daugiau žmonių pamato… Tačiau sumokėjęs kelis eurus FB tu išsiperki pranešimą reklamą ir jis būna iškeltas bei parodytas auditorijai, kurią pasirinkai nustatymuose prieš paleidžiant reklamą

Norintiems sužinoti plačiau apie reklamą arba pabandysiu surasti jau parašytą tekstą, arba, jeigu tokio straipsnio lietuvių kalba rasti nepavyktų, pati greitu laiku parengsiu pamoką – vėl su vaizdais, kad būtų aišku kas ir kaip.

Informaciją, kiek sekėjų pasiekei, gali matyti po kiekvienu pranešimu. Jeigu pranešimui nebuvo užsakyta reklama, matysi tik organiškai pasiektų žmonių skaičių, jeigu buvo – bus išskirta, kiek žmonių organiškai, kiek apmokėjus (Iliustracija nr. 7). Taip pat gali spausti ant bendro tavo pranešimą pamačiusių žmonių skaičiaus norėdamas gauti daugiau įžvalgų apie savo pranešimo efektyvumą.

Iliustracija Nr. 7

Šiose įžvalgose matyti, kiek žmonių reagavo į tavo pranešimą. Tai ypač naudinga, jeigu daliniesi nuoroda į šaltinį ir nori sužinoti, kiek žmonių paspaudė ant nuorodos, arba pasižiūrėjo paveiksliuką ir panašiai. Taip pat čia surašyta informacija ne tik apie pranešimą tavo puslapyje, bet surinkta statistika iš visų pasialinimų – visi šie skaičiai padės tau įvertinti, ar turinys, kuriuo daliniesi, naudingas bei ar ir toliau dirbti nieko nekeičiant, ar jau laikas apgalvoti naujas turinio strategijas.

Iliustracija Nr. 8

Dar svarbu atkreipti dėmesį ir į neigiamus atsiliepimus (negative feed). Mano įkelto pavyzdžio atveju pranešimas sulaukė tik teigiamų reakcijų ir jokių neigiamų, tačiau pasitaiko, kad žmogui turinys nepatinka ir tai paskatina jį nebemėgti puslapio, jį raportuoti ir panašiai. Dėl vieno ar poros neigiamų atsiliepimų neverta pergyventi – niekada visiems neįtiksi. Didelis kiekis žmonių, kurie nenori matyti tavo turinio arba apskritai „atmėgsta“ tavo puslapį – rimtas signalas, kad kažką darai blogai ir reiktų susimąstyti.

Ateities tekstuose nersime giliau – plačiau apie turinį, mokamą reklamą, statistikos įrankius ir kita!

Liko neatsakytų klausimų? Jiems skirta komentarų skiltis!

Papildomam skaitymui:

Social Drum tekstas apie specifinio FB skirtuko (tab) sukūrimą. 

Sosialus Marketingas apie tai, kiek kartų per savaitę talpinti įrašus į FB.

Taip pat gali būti įdomu:

Facebook įžvalgos – kas tai?

Tai kada geriausias laikas dalintis informacija Facebooke?