Facebook puslapiai – kodėl kai kurie jų turi tūkstančius fanų, o kiti – nė kelių šimtų nesurenka?

Ieškodami atsakymo į šį klausimą galime prieiti netgi egzistencines / filosofines diskusijas nuo to, kas yra gera komunikacija iki to, kad kai kurie autoriai turi ką pasakyti, bet jiems trūksta iškalbos ir charizmos, o štai kiti – nekuria visiškai nieko naudingo, bet jų asmenybės traukia kaip magnetai…

Tačiau kas turi laiko skaityti romaną apie… Facebook žinutes? Geriau pabandykime trumpai apžvelgti pagrindinius dalykus, kuriuos turėtų žinoti kiekvienas, kuriam priklauso nors vienas, nesvarbu koks mažas, Facebook puslapis.

Facebook turinys:

  1. Turinys turi būti naudingas. Kitaip tariant, tai turi informacija, kuri žmogui įdomi ir aktuali – pvz. jeigu teiki ilgalaikio makiažo paslaugą, mane domina ne tik prieš ir po nuotraukos, bet ir kiek laiko mano veidas gis po procedūros? Ar reikia gijimo metu papildomos priežiūros – kremukų, tepaliuko, galbūt pasaugoti nuo saulės, per karšto ar per šalto vandens?
    Žmogus, kuris dar tik svarsto įsigyti tavo paslaugą arba produktą nori gauti kuo daugiau informacijos prieš mokėdamas pinigus – duok jam jos.
  2. Vienas pranešimas – viena žinutė. Čia panašiai kaip imant interviu – jeigu nori iš pašnekovo gauti tikslų atsakymą – užduok tikslų kausimą. Jeigu vienu ypu išpyškinsi tris klausimus – nenustebk, jeigu pašnekovas atsakys tik į paskutinį, nes pirmų dviejų tiesiog neužfiksuos.
    Jeigu nori papasakoti du, tris ar daugiau dalykų – šaunu! Tačiau pirma įsitikink, kad tai susiję su tavo puslapio tema, o tada – padalink į du, tris ar daugiau pranešimų ir pasidalink keleto dienų bėgyje.
  3. Turinys turi būti kintantis. Neužsižaisk ties vienodomis žinutėmis – vien tik patarimais, ar vien tik nauja informacija, ar vien tik katinukų nuotraukomis. Jeigu pirmadienį įdėjai nuorodą į straipsnį, antradienį pasidalink asmeninėmis įžvalgomis be jokios nuorodos. Jeigu trečiadienį reklamavai produktą ar paslaugą, ketvirtadienį parodyk savo darbo užkulsius… Taip pat žaisk su pranešimų ilgiais – trumpesnes žinutes keisk ilgesnėmis, į tarpus įmaišyk vidutinio ilgio tekstų.
    Beje, kalbant apie užkulsius…
  4. Rodyk save. Selfinkis. Filmuok video. Parodyk savo rašomąjį stalą ar studiją. Pasidalink nesėkmėmis, naujais projektais, savo įkvėpimo šaltiniais… PARDUOK SAVE.
    Žmogus už kadro – kas jis? Kaip jis daro tai, ką daro? Nuo ko pradėjo? Žmonės iš prigimties linkę pletkinti, nori žinoti, kas dedasi kitų namuose, juos traukia apkalbos ir svetimi gyvenimai. Išnaudok tai savo tikslais.
  5. Uždavinėk klausimus. Teiraukis, ką mano tavo auditorija. Klausk, ko jie nori. Ragink komentuoti.
    Neseniai pasikeitus Facebook turinio rodymo algoritmui, pirmenybė teikiama ne turiniui iš puslapių, tačiau draugų keliamiems įrašams – į šią kategoriją papuola ir įrašai, kuriuos draugai komentuoja bei dalinasi. Kitaip tariant – nebeužtenka kokybiško turinio ir nykščių į viršų po juo. Reikia komentarų!

Taigi taip. Viskas. Atsakiau į klausimą, dabar žinai, kaip kurti tobulą Facebook turinį, nupirk man kavos atsidėkodamas už šį tekstą ir kitų susiskaitymų!

……….

……..

……

….

.

Jop. Ne. Ne visai ir ne taip greitai bei ne taip trumpai.

Vientisa istorija

Punktai, išdėstyti aukščiau – gyvybiškai svarbūs ir juos derindamas tarpusavyje gali sukurti išties įtraukiantį Facebook puslapį. Tačiau papunkčiui laikantis šių patarimų taip pat labai lengva padaryti gana didelę klaidą – turėti puslapį apie nieką.

Vieną dieną daliniesi patarimais, kitą dieną prisiselfini, tada įmeti nuorodą į kažką… Ok, bet kas man, kaip tavo puslapio lankytojui, iš to?

Kas tavo lankytojui išties svarbu – ir šitai suvokti man buvo sunkiausia pačioje pradžioje, kai Pelėdose talpinau krūvą tarpusavyje nederančių ir visiškai su mano veikla nesusijusių dalykų – kokią istoriją tu nori papasakoti savo sekėjams.

Įdomus ir naudingas turinys – gerai, viskas kaip ir aišku. Bet ar tikrai? Kas tai yra – įdomus ir naudingas turinys? Kur ta riba, kur daliniesi išties savo klientams aktualia informacija, o kur pradedi atsakinėti į klausimus, kurių niekas neuždavė?

Rodyti save, selfintis, ir filmuotis… Ok, again, kaip ir aišku. Bet kas tavo skaitytojui iš to? Kokia NAUDA tavo skaitytojui iš to, kad parodysi save?

Neužtenka vien suvokti, kokie atskiri elementai padaro tavo Facebook sieną įdomia, naudinga ir įtraukiančia. Daug svarbiau kaip informacija pateikta, kokią istoriją ji pasakoja ir kaip atsiliepia skaitytojams – ar žmogus gali susitapatinti su tavo aprašytomis emocijomis, dienos eiga, ar gali atpažinti save tavo pateiktame darbų sąraše…

Pvz. iš mano pačios rašytų postų, pastaruoju metu daugiausia įsitraukimo sulaukė šis:

Žinutė sulaukė reakcijų, komentarų ir pritraukė naujų gerbėjų puslapiui (tiek Facebook, tiek Instagram paskyrose), nes žmonės galėjo lengvai susitapatinti su šia situacija. Didžioji dalis mano auditorijos – laisvai samdomi freelanceriai, smulkių verslų savininkai ir panašiai. Žmonės, kurie patys yra tai išgyvenę ir patys patyrę tas susipynusias emocijas po bendravimo su valdiškomis institucijomis, kai nežinai ar tiesiog juoktis, ar pykti dėl neefektyvaus bendravimo ir sugaišto ir laiko, ar lįsti į lovą ir pamiršti, kad diena, kuomet praleidau VALANDĄ laiko kalbėdama apie klausimus, į kuriuos atsakymus galima pateikti maždaug tris sakiniais, išvis egzistavo.

Kitas pavyzdys, sulaukęs nemažai teigiamų reakcijų buvo tuomet, kai pasidalinau visos veiklos istorijos pradžia.

Jeigu pirmu atveju auditorija reagavo ir komentavo daugeliui puikią pažįstamą situaciją, šiuo atveju žmonės reagavo į emociją. Baimę pradėti kažką daryti, netikrumą, ryžto stoką… Būtent taip, kaip jaučiausi tada, 2015 metų pabaigoje.

Abu tekstus lydi ir atitinkamos nuotraukos – pirmu atveju kiek suirzusi, šlapia nuo lietaus ir pavargusi Jurgita – išties, tuo metu jaučiausi panašiai, kaip atrodau toje nuotraukoje. Tobula, besišypsanti ir patenkinta Jurgita nebūtų taip derėjusi prie žinutės… nes tada tekstas sau, o informacija – visai kita linkme eina.

Antruoju atveju – kiek pasiklydusi, stovinti kryžkelėje ir besidairanti kur eiti Jurgita. Balos, purvas ir nyki aplinka puikiai dera prie teksto, kuriuo aprašau baimes ir pasimetimą lydėjusį savarankiškos veiklos pradžioje.

Ir čia priėjome prie dar vieno svarbaus elemento – nuotraukų.

Nuotraukos turi derėti prie teksto, jį papildyti ir dalintis ta pačia emocija. Nebūtinai tiksliai iliustruoti tai, ką kalbu, tačiau atspindėti to, ką sakau, nuotaiką. Tada visas pranešimas suvokiamas kaip vientisa žinutė, kur tekstas perteikia tam tikrą informaciją, o nuotrauka ne tik pagauna akį, bet ir papildo teksto emociją.

Dar vienas pavyzdys iš 2017 m. vasarą administruotos Carpe Diem restorano paskyros. Tai mažas, šeimos restoranas, įsikūręs Alytaus centre. Dirbant su šia paskyra į turinį žiūrėjau kaip į vientisą istoriją, apjungiančią žmones, kurie lankosi restorane, maistą, kurį gamina restoranas ir net daržus, kur auginamos restorane naudojamos daržovės. Ir tai veikė, nes lankytojai galėjo pamatyti tai, ko žmonės dažniausiai nemato. Kaip atrodo restorano virtuvė? Kas slepiasi parduodamų desertų sudėtyje? Kaip atrodo kokteilio gamybos procesas? Galbūt tai nėra itin originalus turinys – daug nors šiek tiek įdomiau administruojamų restoranų tai rodo – tačiau lankytojams tai veikia, nes parodomas ne tik maistas, kurį žmonės gaus, bet kuriamas naratyvas apie restoraną, požiūrį į maistą, produktus, lankytojus.

Dažniausiai daromos klaidos

  1. Nuotrauka be teksto. Arba su labai mažai teksto, kas tolygu jokio teksto. Kaip jau rašiau – tinkama nuotrauka papildo žinutės nuotaiką, priduoda emocinį krūvį. Žiūrint iš kitos pusės – tinkama žinutė įkontekstina nuotrauką, papasakoja nuotraukos istoriją. Norint pavyzdžių? Bet kas iš Čepulio Fotoklajonių, kur kiekviena nuotrauka pasakoja savo istoriją.
  2. Per ilgi teksto gabalai apkrauti nereikalinga informacija. Statistika rodo, kad net 55% skaitytojų skiria vos… 15 sekundžių straipsniui, ant kurio nuorodos paspaudė (taigi, jeigu perskaitei iki šios vietos – ačiū už dėmesį!). Ir, turėkite galvoje, kad žmonės ant nuorodų spaudžia su intencija tą tekstą perskaityti… tiesiog dažniausiai gaunasi kitaip. O štai Facebook sienoje pranešimai tiesiog atsiranda ir arba sudomina, arba ne. Todėl, kaip jau minėjau, labai svarbu, kad viename pranešime būtų tik viena informacinė žinutė ir tikrai, kaip buvę ir ateisiantys dievai mato, nėra reikalo sukrauti dar ir darbo laiko, ir kontaktų, ir kainų, ir visko visko į vieną ir tą pačią žinutę – visa ši informacija turi savo vietą tavo puslapyje, tai ją toje vietoje ir palik.
  3. Tik reklama ir pardavimus skatinantys tekstai. Negali dėti tik savo paslaugų ar produktų reklamos, ir tikėtis, kad žmonės ne tik pirks, bet dar ir įsitrauks į reklamą… Kurk naratyvą, įtraukiančią istoriją, dalinkis žiniomis ir informacija… ir taip auginkis auditoriją!
  4. Saiko neturėjimas. Retesnis atvejis, bet pasitaiko, kad žmogus norėjo kažkuo pasidalinti. Ir pasidalino. Valio jam! Po valandos norėjo dar kažkuo pasidalinti. Ir vėl pasidalino. Tada dar po pusvalandžio… ir dar. Šitam procesui apibūdinti yra tiesiog idealiai tinkantis žodis – SPAM. Tai vadinama SPAM’u. Jeigu taip darai – liaukis. Niekas nemyli spamerių.

Ir kaip visada – visus internete rastus patarimus, pamokymus ir panašiai vertink savo paties galva. Kas veikia vienam – nebūtinai veiks kitam. Galbūt žinai puslapių, kurie turi pasakiškai didelį įsitraukimą tiesiog darydami savo dalykus ir publikai tie dalykai patinka? Jiems pasisekė! Galbūt tavo verslą būtent toks puslapis reprezentuoja? Valio tau! Bet jeigu tu tiesiog darai savo dalykus ir jauti, kad kažkas ne taip – darai kažką ne taip ir šiame tekste surašyti patarimai – puiki atspirtis pradėti pokyčius!

Administruoji savo Facebook puslapį? Pasidalink savo įžvalgomis apie tai, koks turinys geriausiai veikia komentaruose!

Rašydama šį tekstą užtrukau 7 valandas ir manau, kad nusipelniau kavos pertrauakėlės. Jeigu tau patiko šis tekstas ir nori daugiau ir dažniau pasirodančių tekstų šiame bloge – pavaišink mane kavos puodeliu ir nepamiršk paminėti, kokia tema įrašo lauki labiausiai!

Griaunam mitus. Ar egzistuoja tobulas laikas dalintis įrašais Facebook’e?

Facebook įžvalgos – kas tai?