Mokama Facebook reklama – neišvengiama kiekvieno verslo palydovė.  Tačiau kaip dažnai, ką ir kam reklamuoti? O gal visgi mokama reklama – buržujų išmislas ir užtenka tiesiog postinti dažniau, daugiau bei aktyviau reklamuotis grupėse?

Klaidingas požiūris į mokamą reklamą

Štai trys reakcijos į reklamą, kurios priverčia mane susiraukti kiekvieną kartą susidūrus:

  1. Man nereikia Facebook reklamos, nes ji targetina viską ir visus ir nesuprasi kaip!
  2. Mokama reklama kiekvienam postui!
  3. Aš moku parinkti auditoriją, visada nustatau lytį, miestą ir amžių!

Visų pirma trumpai…

Taip, tau reikia mokamos reklamos, nes augant tavo auditorijai, atitinkamai mažėja auditorijos dalis kurią gali pasiekti organiškai. Ne, Facebook reklama nėra rodoma visiems iš eilės – ji rodoma tai auditorijai, kurią pasirenki reklamos nustatymuose.

Ne, tau nereikia reklamos kiekvienam postui. Tiesiog, nereikia… Nebent neturi kur geriau pinigų panaudoti ir tingi kurti kokybišką turinį, kuris organiškai pasiektų tavo auditoriją. Bet be kokybiško turinio reklama irgi nebus naudinga… taigi jeigu taip mąstai, tau reikia pergalvoti savo turinio strategiją.

Tačiau man labiausiai patinka auditorijos parinkimo niuansai! Pakalbėkime apie juos plačiau!

Kam rodoma Facebook reklama?

Tikrai neatsakysiu taikliau, negu Arijus Žakas iš Socialaus Marketingo:

„Į klausimą “kaip targetinat?” vis dar labai dažnai girdžiu “vyrus ir moteris, nuo 20 iki 55 iš visos Lietuvos”. Rimtai? Kai galima sutargetinti maždaug iki tokio tikslumo: bedarbė moteris, 36-erių metų, turinti vaikų, gyvenanti Kaune, Vilniaus gatvėje, naudojasi naujausiu iPhone’u ir šiuo metu yra prisijungusi prie wi-fi. Bet kadangi teisingas targetinimas užima žiauriai daug laiko, didžioji dauguma jį tiesiog praleidžia.“

Čia dar pridurčiau, kad A. Žakas gauna kiek geresnius atsakymus – mano atveju dažniausiai būna „Vyrai ir moterys iš visos Lietuvos, nuo 18 iki 65+“, kas yra standartinis Facebook nustatymas targetinimui ir tada aš lieku truputį nesupratus, kaip jie prie to targetinimo patys prisidėjo?

Kaip atrodo targetinimas?

36 metų bedarbės iš Kauno su naujausiu iPhone šiandien netargetinsime. Pradžiai pabandykime nuo paprastesnių auditorijų, kurias susidėlioti užtrunka vos pora minučių ir jos jau yra ženkliai geresnės negu vyrai ir moterys, visų amžiaus grupių iš visos Lietuvos.

Štai viena iš vyriškų aksesuarų parduotuvės reklamų:

Reklamuojama nestandartinė verslo dovana – mediniai kortelių dėklai. Pasirinkti tie patys standartiniai vyrai ir moterys iš visos Lietuvos, nuo 18 iki 50. Tačiau tuo pačiu auditorija susiaurinta pridėjus interesus bei elgsenos modelį, nukreiptus į verslą ir verslo konsultavimą. Taigi, bedarbė mama iš Kauno šios reklamos veikiausiai nematys – nebent jai aktualu verslo tematika.

Kas šioje reklamoje galėjo būti geriau? Amžius nuo 18  iki 40 (nes dovana jaunatviška, žaisminga) bei pridėti žmonės kurie ne tik domisi verslu, bet ir dirba šioje srityje – verslo savininkai, vadovaujamas pareigas užimantys žmonės ir panašiai.

Štai dar vienas pavyzdys:

Šiuo atveju reklamuojamas tekstas apie Facebook turinį. Man neapsimoka targetinti -niolikinės auditorijos, nes mano turinį skaito žmonės, kurie yra tarp 20 – 40 metų. Kadangi tekstas, kaip ir šis, skirtas ne stambių verslų ir didelių įmonių vadovams, kurie turi daug daugiau resursų ir kurių komunikacijos strategijos vykdomos kiek kitaip.

Man yra aktualu smulkus verslas, pradedantieji verslininkai ir, žinoma, freelanceriai. Būtent juos ir atsirinkau. Negana to – tai žmonės, kurie domisi skaitmenine rinkodara, socialiniais tinklais, galbūt šią sritį studijuoja arba jau užsiima Facebook administravimu. Būtent juos ir pasirinkau.

Abiem atvejais – rezultatas geresnis negu tiesiog rodant reklamą visiems iš eilės.

Kaip paleisti Facebook reklamą?

Visų pirma apsibrėžkime, apie ką kalbame – šiame straipsnyje apsiribosime paprasčiausia Facebook reklamos forma, posto paryškinimu (boost). Kodėl? Nes čia tekstas apie pirmus Facebook reklamos žingsnius, o posto boost – būtent tai ir yra.

Kai paspausite boost, jums išmes maždaug taip atrodantį langą:

  1. Pasirink, ko sieki šia reklama – didesnio įsitraukimo (reakcijų, komentarų, pasidalinimų), nori gauti daugiau žinučių į puslapį (užklausų ir lankytojų nuomonių), ar pasidalintos nuorodos paspaudimų (jeigu tokia dalinatės).
  2. Pasirink auditoriją, kuriai bus rodoma reklama. Tam tikrais atvejais užteks paspausti, kad reklamą rodytų žmonėms, kurie jau pamėgę jūsų puslapį ir jų draugams – nes tai kaip jau ir yra tavo auditorija, kuriai. Tačiau dažniausiai norėsi pasirinkti savo parametrus priklausomai nuo komunikuojamos žinutės – amžių, lytį, regioną, pomėgius ir kitą gali pasirinkti rankiniu būdu.
  3. Gali prie reklamos pridėti CTA mygtuką – raginimą pirkti ar užsakyti paslaugas dabar, galimybę tiesiai iš pranešimo parašyti žinutę tavo puslapiui ir t.t.

Pavažiavus truputį žemiau reikės pasirinkti sumą, kuria nori paryškinti pranešimą bei kiek laiko pranešimas bus rodomas. Rinktis gali nuo 1 eur vienai dienai:

SVARBU SVARBU SVARBU!!! Tris kartus sutikrinkite sumas ir laiką, atvejai, kai žmonės netyčia reklmai išleidžia 150 eur vietoje 15 eur – dažnesni, negu gali atrodyti.

O šiaip… 15 eur? Asmeniškai aš geriau iškelčiau tris pranešimus po 5 eur trims skirtingoms auditorijoms…

Ir kalbant apie auditorijas.

Kaip parinkti Facebook reklamos auditoriją?

Norėdami susikurti savo Facebook auditoriją, spauskite ant „Create new audience“ ir tada pamatysite maždaug tokį vaizdą:

Visų pirma, jums reikės sugalvoti pavadinimą šiai auditorija. Tada – pasirinkti lytį ir amžių žmonių, kuriuos norite pasiekti šia reklama. Ir, žinoma, regioną – jeigu veikiate visoje Lietuvoje, palikite kaip yra, jeigu esate vietinis verslas ir pardavinėjate šviežias bandeles Šakiuose, tai ir pasižymėkite, kad jus matyti Šakių rajono gyventojai – man, sėdinčiai Kaune, šios reklamos matyti visiškai nereikia. Pranui iš Vilniaus ji irgi neaktuali. O va Marytė iš Gelgaudiškio, kuris yra greta Šakių, galbūt norės apie tai žinoti, kai kitą kartą su reiklais atvyks į Šakius ir užsimanys šviežių bandelių.

Ir tada linksmoji dalis – pasirinkti kitus parametrus. Galite tiesiog rašyti raktinius žodžius į paieškos laukelį ir rinktis iš pasiūlytų variantų, galite naršyti visas kategorijas ir atsirinkti, kas tinka (ką labai rekomenduoju nors kartais padaryti, nes galima rasti tokių pasirinkimų, kurių net nesugalvotumėte patys pasirinkti) arba rinktis iš pasiūlymų, sugeneruotų pagal jūsų puslapio parametrus, auditoriją ir ankstesnes reklamas.

Kai pasirinksite viską, ko reikia – beliks paleisti reklamą. O jūsų pasirinkimai išsisaugos kitam kartui.

Keli paskutiniai patarimai…

  • Naudokite skirtingas auditorijas, segmentuokite savo klientus tam, kad pasiektumėte platesnį klientų ratą.
  • Neverta ryškinti pranešimų, kurie organiškai nesudomina jūsų auditorijos. Geriau leisti pinigus pranešimams, kuriuose daliniesi naudingu turiniu, pasakoji klientui įdomią istoriją, kuris renka komentarus ir patiktukus – tokio pranešimo reklama tau atneš daugiausia naudos!
  • Nepamirškite kurti kokybiško turinio – tik tuomet jūsų reklama bus veiksminga!

Ir pabaigai… Kaip visa tai atrodo? Video pristatymas!

~~~~

Patiko tekstas? Norite daugiau video? Nupirk man kavos!

Taip pat rekomenduoju:

Facebook įžvalgos – kas tai?