Ar žinai, kuo skiriasi elgeta stoties rajone ir žmogus, dirbantis nekenčiamą darbą už minimalią algą? Vienas iš jų truputuką geriau apsirengęs ir kiek skaniau pavalgo. Ir vieną jų visuomenė šiek tiek geriau priima, nors visuomenė visada palankesnė nesmirdantiems negu smirdantiems. Viskas. Daugiau skirtumų nelabai yra.

Na, tarkim, tu nesi elgeta ir dirbi solidų darbą solidžioje įmonėje. Kiek laiko lieka asmeniškai tau, tavo šeima, tavo hobiams? Ar gali pasakyti, kad esi savo laiko šeimininkas?

Bet dabar įsivaizduok, kad vieną dieną leidi sau sustoti. Paskambinį į darbą, jog sergi, o ištiesų su šeima praleidi dieną prie ežero. Ir gulint toje saulėkaitoje kažkas ima krebždenti tavo galvoje.

Tada tau gimsta idėja. Iš pradžių tu dar nesupranti, kad jau turi idėją. Bet ji jau yra yra tavo galvoje. Po truputį auga, plečias, užima vis daugiau vietos ir reikalauja vis daugiau dėmesio.

BAM!

Turi idėją. Nuostabią idėją. Fantastišką idėją. Nuostabiausiai fantastišką idėją, nuo kurios aplinkiniams akys, skruostai ir nosis pažaliuos iš pavydo, kad sugalvojai tu, o ne jie.

Sveikinu – žengi pirmuosius žingsnius savarankiškumo link. Gali būti, kad ir toliau keliausi išdidžiai pakelta galva ir gana greitai raškysi pirmuosius, itin saldžius ir daug pasitenkinimo keliančius, savo darbo vaisius. Tačiau dažnai nutinka priešingai – apima baimės savo jėgomis, abejonės dėl idėjos gerumo ir netikrumas tuo, ką žada rytojus.

Ką daryti toliau?

Visų pirma įkvėpk oro. Giliai giliai, kiek telpa į plaučius ir dar truputį daugiau. O tada lėtai lėtai lėėėėtaaaai iškvėpk. Nusiramink. Įsijunk savo mylimą serialą, paskaityk knygą, išvesk pasivaikščioti šunį. Negalvok apie savo idėją. Leisk jai tyliai ir ramiai bręsti galvoje. Praeis pora dienų, ir pati idėja ims kaukšti kulnimis, stuksenti kumščiais ir kitaip prašyti tavo dėmesio. Ir tas kaukšėjimas kulnimis bei grūmojimas kumščiais išvarys iš galvos visas – ar bent jau daugumą – baimių. Kai idėja subręsta, ji nebepalieka galvoje vietos priešams.

Toliau beliko smulkmenos.

Sugalvojai ir verslo modelį tai idėjai įgyvendinti. Pradėsi nuo individualios veiklos pažymos. Šaunu. Gera pradžia – pažymą paprasta gauti, buhalterinė apsktaita juokų darbas, mokesčiai didoki, bet dar niekis palyginus su kitomis verslo formomis – pavyzdžiui, mažąja bendrija.

Šiuo metu turi super awesome idėją ir individualios veiklos pažymą.   Ir vėl grįžtame prie klausimo – o kas toliau?

Žinoma, kad toliau imsiesi verslo! Kursi produktą, teiksi paslaugas ir vos spėsi suktis, nes pas tave vienas po kito plauks klientai dar alkūnėm pasistumdydami, kad tik greičiau jų eilė ateitų. Ar taip daugelis įsivaizduoja savo veiklos pradžią.

Bet kaip viskas vyksta iš tiesų?

Svarbiausi bet kokios veiklos aspektai, kuriuos turi įsivertinti kiekvienas, tik pradedantis savo verslą (bei tie, kurie seniai susikūrę sau darbo vietas kasosi pakaušius nelabai susigaudydami, kodėl jų klientai praplaukia pro šalį):

  • Įvertink savo galimybes. Įsivertink, kiek laiko per dieną nori dirbti ir kiek laiko trunką darbas su vienu klientu – užsakyto produkto sukūrimas, paslaugos suteikimas ir pan. Neapsiimk daugiau, negu gali apžioti, nes kitaip gali nukentėti tavo darbo kokybė. O tu juk mažiausiai nori lavinos neigiamų atsiliepimų verslui vos pajudėjus?
  • Investuok. Investuok į darbo priemones, reklamos priemones ir svarbiausia – į savo įvaizdį. Ivestuok ne tik pinigus, bet ir laiką. Pradedant kokybiškai atrodančia svetainei, kurią net ir darant nemokamomis priemonėmis, vis tiek reikės pirkti domeną ir hostingą, baigiant savo paltu ir avalyne, jeigu nusprendei dirbti srityje, kur dažni gyvi susitikimai su klientais.
  • Būk matomas. Plakatas, Facebook puslapis, paslaugas siūlančios žinutės… Tai svarbu, bet jei apsiriboji tik šituo – tavo suvokimas apie reklamą yra per siauras. Šiais laikais – kiekvienas tavo pasisakymas viešoje erdvėje yra reklama. Kievienas atsakymas į kito žmogaus pranešimą gali virsti reklama. Šis tekstas, kurį dabar skaitai – ne kas daugiau, kaip Rašto Pelėdų ir asmeniškai mano paslaugų reklama. Kitaip tariant – kuo daugiau tave žmonės visur matys, kuo daugiau apie tave girdės, ir kuo įvairesnė bei įdomesnė tavo komunikacija bus – tuo geriau. (Tačiau tai jokiu būdu neperženk ribos, kuomet tiesiog pradedi įkėrit visiems aplinkiniams!)
  • Skirk laiko apgalvoti savo paslaugų kainodarą. Kokia tavo siūlomo produkto savikaina? Kiek kainuoja priemonės, skirtos tam produktui sukurti? Kokio pelno sieki? Tai viso labo keli iš daugybės klausimų, į kuriuos verta atsakyti prieš uždedant kainos etiketę ant savo produkto ar paslaugos.

Nori sužinoti daugiau? Komentaruose žemiau užduok tave kamuojantį klausimą!