Esi freelanceris ir nesupranti, kodėl negauni užsakymų? Suki galvą, kodėl tau klientai apskritai neatrašo? Nežinai, ko iš tavęs nori užsakovas?

Leisk, trumpai ir aiškiai paaiškinsiu, kodėl niekas nenori su tavimi dirbti.

1. Nesivargini prisistatyti ir savo pažintį su klientu pradedi taip:


arba taip:

Ir viskas. Nieko papildomai – kodėl, kaip, koks darbelis, iš kur tu apskritai čia atsiradai? Nu gerai, kad domina darbelis. O ką man su ta informacija veikti? Gavus tokią žinutę man kyla dvi mintys – kad žmogus nelabai to darbo nori bei kad šitas žmogus nesuvokia, kas yra efektyvi ir laiką sauganti komunikacija, tad su juo dirbti man bus sunku.

Kitas kandidatas!

2. Dirbi darbelius už pinigėlius. Tada išrašai sąskaitėlę ir verki, kad Lietuvoje nėra oraus gyvenimo, nes tiek širdies į savo darbelius įdedi, bet va pilnai vakarienei neužsidirbi…
Su viena autore jau buvo įpusėtas darbų aptarimas, bet va ta išslydus frazė: „Tai kiek pinigėlių siūlote?“ Nesiūlau. Pinigėlių nesiūlau. Siūlau rimtą užmokestį už rimtą ir kokybišką darbą.

Ačiū, kitas kandidatas!

3. Nežinai, kas yra portfolio. Ieškau tekstų autoriaus. Per pirmą pusvalandį man savo paslaugas pasiūlė apie  15 žmonių. Ir jie visi įsivaizduoja, kad aš degu noru atskirai atsisiųsti kiekvieną jų tekstų, pateiktą atskiru word dokumentu, atskirai atsidaryti, perskaityti…
Po pirmų 15 minučių tekstų rašytojų paieškų, mano dekstopas buvo užverstas wordais, o atidarytų failų tiek, kad jau buvo nebeįmanoma priskirti tekstų autorystės vienam ar kitam rašiniui. Žinot kodėl? Nes nė vienam rašytojui nepasirodė reikiama greta savo darbo ir savo vardą su pavarde prirašyti. Pasižiūri, ir iš raidžių linkių matai, kad va šitą ryškiai Laura spausdino, o va tą – Aloizas.

Nežinai, kas yra portfolio? Štai, keli pavyzdžiai:
Jeigu esi dizaineris – SRO.LT
Jei esi rašytojas – K. Budrio Portfolio 

4. Nesugebi realiai įkainoti savo paslaugų. Pabendravus su 20 skirtingų dizainerių pasimatė, kad maketas, kurio reikia mano klientams, vidutiniškai kainuoja nuo 30 eur iki 40 eur. Jeigu tavo darbai nėra itin išskirtiniai, tačiau nori 100 eur – tavo paslaugų nepirksiu. Jeigu tavo įgūdžiai tokio lygio, kad aš vis dar tavo portfolio kartais įsijungiu gražių dalykų pažiūrėti, tačiau savo darbus įvertini vos 15 eur – aš pasiūsiu tave permąstyti savo gyvenimo sprendimus, kurie nulėmė, kad turėdama tokį talentą eini elgetauti.

5. Esi visų galų meistras, o ko nemoki – išmokys googleTuri daug įgūdžių, mėgsti apsiimti skirtingas užduotis ir gerai darai daugiau negu vieną dalyką? Valio! Bet kai yra ieškomas labai konkrečias kompetencijas turintis specialistas, gelinių nagų priauginimu užsiimančiai Deimantei geriau nerašyti: „Laba diena, aš savo FB paskyroje apie nagų priauginimą rašau, esu tikrai, kad jums ir apie lazerius parašyti sugebėsiu – čia tik pasigooglinti truputį reiks“. Tai va. Miela Deimante, tu visu pirma išsigooglink apie tuos lazerius, o tada rašyk, kad žinai, supranti, moki ir gali atlikti užduotį. Ne atvirkščiai.

Taigi, ką daryti, kad žmonės norėtų su tavimi dirbti?

  1. Išmok normaliai prisistatyti. Pasakyk potencialiam klientui savo vardą, įvardink, kokiam konkrečiam darbui kandidatuoji ir kodėl esi tinkamas kandidatas.
  2. Investuok truputį laiko, kad turėtum normalų portfolio. Net jeigu nori turėti failą savo kompiutery, o ne pasidaręs svetainę – tai bent jau būk malonus ir visus savo darbus sulipink į vieną failą, o tą failą užvadink savo vardu. Niekas neturi laiko knistis po krūvą atskirų dokumentų ir niekam net neįdomu viskas, ką esi sukūręs – paskaitys pirmus sakinius vieno, truputį iš vidurio antram, gal dar permes akimis kaip sudėliojai trečio galą ir apsispręs. Ir tai, čia jeigu sudominsi ir laiko bus.
  3. Komunikacija yra viskas. Efektyviai. Aiškiai. Rišliai. Neklausinėjant po penkis kartus tų pačių dalykų. Yra labai daug tekstų rašytojų, dizainerių, operatorių, renginių organizatorių ir kitokių sričių specialistų. Pateikus užklausą jų kartais atsiliepia tiek, kad norisi nuleisti telefoną su kompiuteriu į unitazą ir kraustytis į negyvenamą salą, bet ir ten pašto balandžiai tas užklausas nuneštų. Ko klientas nori – žmogaus, su kuriuo dirbti paprasta. Būkite tas žmogus.

 

Sėkmytės ieškant darbelių ir derantis dėl pinigėlių 😉